L’Heure Bleue, Guerlain (1912)
Відомий флакон з пробкою «Перевернене серце» створив дизайнер кришталевої мануфактури Baccarat Жорж Шевальє для духів «Сутінки». Закруглені плечики-коми, плавні лінії, що нагадують вигини жіночого тіла, – флакон став яскравим зразком стилю ар нуво. А духи «Сутінки» – символом минає Прекрасної епохи. Адже вже 16 квітня 1912 року затонув «Титанік», ще через два роки почалася Перша світова війна – настав неспокійний, цинічний ХХ століття.
Незабаром флакон «Сутінків» стали використовувати для культового східного аромату Guerlain Mitsouko. А в 2012-му він перейшов до нового бестселеру марки La Petite Robe Noire.
№5, Chanel (1921)
Дизайн флакона Габріель Шанель розробила особисто. Строгі лінії, прозоре скло – своєю лаконічністю склянка нагадує лабораторну колбу. Флакон нічим не прикрашений, тому він поза модою, а значить, на піку моди завжди. І тут особливо добре видно дар Мадемуазель прораховувати свої дії наперед.
За легендою геометричну формуючи кришки флакона підказали контури Вандомской площі в центрі Парижа – на неї виходили вікна номера готелю «Рітц», де жила Шанель. Але це лише домисли, стверджує в своїй книзі «Coco Chanel: легенда і життя» французька письменниця Жюстін Пикарди.
Shalimar, Guerlain (1925)
Головне джерело натхнення при створенні аромату і флакона Shalimar – історія кохання правителя імперії Великих моголів шаха Джахана і його дружини Мумтаз Махал. Шах був так засмучений смертю коханої, що повелів вибудувати в столиці імперії мавзолей Тадж-Махал, де заховав прах Мумтаз.
Флакон увічнив вигини фонтанів, що прикрашали сади індійських палаців. А синя пробочка виконана в формі улюбленого аксесуара східних принцес – віяла. До речі, Shalimar став першим в історії парфумерії флаконом з кольоровою пробкою. Спочатку в ній свердлили отвір, щоб сіль ртуті проникала всередину і фарбувала скло в синій колір. Але незабаром винайшли систему отримання синьої пробочки без просвердлювання. Друге технічне нововведення – флакон на ніжці.
Salvador Dali (1985)
На початку 1980-х француз Жан-П’єр Гріворі був молодий і робив кар’єру у великій парфумерної компанії. Але незабаром йому набридли бріфи і маркетингові плани, і він вирішив випускати власні парфуми з потужною арт-концепцією. А в партнери амбітно вибрав великого художника-сюрреаліста Сальвадора Далі. Причому без відома останнього.
Випадково Гріворі дізнався, що Далі з дружиною зупинилися в паризькому готелі Le Meurice. Набравшись нахабства, він подзвонив в готель, щоб запросити художника на зустріч. Але адміністратор сказав, той вже поїхав в свій іспанська замок Пуболь і нехай месьє подзвонить туди. Гріворі знову набрався нахабства і відправив до Іспанії телеграму з проханням про аудієнцію. І ось диво! Художник йому не відмовив. Уже в 1985-му вийшов квітковий аромат Salvador Dali в неординарному флаконі у формі губ і носа, взятих з картини Сальвадора Далі «Явище особи Афродіти Книдской на тлі пейзажу».
Angel, Thierry Mugler (1992)
Модельєр-нонконформіст Тьєррі Мюглер не тільки випустив перший в історії гурманський аромат з нотами карамелі, шоколаду та солодкої вати (ностальгія за дитинством і маминої випічки). Але і придумав укласти його в незвичайний флакон у вигляді блакитної зірки. Таким чином Тьєррі натякав, що всі жінки, особливо ті, що користуються солодкими духами, – ангели. Але майстри-склярі відмовлялися робити флакон-зірку, кажучи, що це технічно неможливо. Тоді за справу взялися в майстерні Brosse Master Glassmakers – і все вийшло. Смачний «Ангел» став хітом продажів, а на рекламних постерах зі слоганом «Остерігайтеся ангелів» красувалася Джеррі Холл – модель і дружина Міка Джаггера.
L’Eau d’Issey, Issey Miyake (1992)
Після закінчення Токійського університету Тама японський дизайнер-концептуаліст Иссей Міяке вивчав основи високої моди в Парижі і з тих пір назавжди полюбив це місто. А коли вирішив спробувати себе в створенні духів і готував до випуску свій перший аромат з запахом чистої води, згадав про Ейфелеву вежу. Саме її конструкція і прагне вгору силует стали основою конструкції конусообразного флакона. А кришечка-куля – це застиглий над вежею яскравий диск Місяця.
Classique, Jean Paul Gaultier (1993)
Французький модельєр Жан-Поль Готьє прославився тим, що змусив чоловіків носити спідниці, а в жіночий гардероб повернув корсети. Але не нудні стягуючі талію пристосування, а скандальні твори фешн-мистецтва. Один з таких корсетів – зухвало золотий, з чашечками-конусами – приміряла Мадонна в 1990-му під час програми Blond Ambition Wild Tour. Шанувальники верещали від захвату, модні критики аплодували, консервативна громадськість захлиналася від обурення. А Жан-Поль випустив парфуми Classique у флаконі у формі жіночого тіла з усіма належними вигинами в районі бюста і талії. Теж в корсеті, зрозуміло.
L’Eau par Kenzo, Kenzo (1996)
Це зараз ароматів L’eau Par Kenzo два – жіночий і чоловічий. А в 1996-му він був один, створений японським дизайнером Кензо Такада в честь цілющих струменів простої води. Флакон був іншим: схожий одночасно на краплю води і акваріум, він мав овальну форму і округлі обриси. Коли через три роки з’явилася чоловіча версія, дизайн змінився. Тепер це прямокутники з плавними краями, що нагадують коливається водну гладь і доповнюють один одного, як інь і ян.
J’Adore, Dior (1999)
Що й казати, перед дизайнером Ерве ван дер Стратеном стояло нелегке завдання: створити флакон, в якому відбилися б революційний дух дому Dior і його любов до традицій, культовий силует New Look з вузькою талією і пишною спідницею, а також натяк на коштовність. Звичайно, Ерве впорався. Обтічні лінії, що нагадує амфору силует стали даниною нарядам New Look. Горло флакона охоплювали тонкі золоті кільця, схожі на кольє з шиї королеви якогось дивовижного африканського або азійського племені. Кришталева куля-кришечка переливався, як ювелірно огранований дорогоцінний камінь.
Zen, Shiseido (2007)
Цей аромат не просто так отримав назву «Дзен»: за задумом авторів, парфумерна композиція з нотою блакитної троянди володіє антистрес-ефектом. А мінімалістичний золотистий флакон-куб запозичив свої обриси у японської чайної кімнати – місця для усамітнення і медитативних роздумів.